Σάββατο 23 Μαρτίου 2013

Εισαγωγικές εξετάσεις σε Πειραματικά / Πρότυπα Γυμνάσια- Λύκεια


Γιάννης Πανούσης
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
Α’ Αθήνας
21.3.2013
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό  Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: Εισαγωγικές εξετάσεις σε Πειραματικά / Πρότυπα Γυμνάσια- Λύκεια

Η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) στις 13.3.2013 ανακοίνωσε τις ρυθμίσεις για την εισαγωγή μαθητών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (Π.Π.Σ.) για το έτος 2013-2014, υλοποιώντας το Ν.3966/2011. Η διαδικασία εισαγωγής περιλαμβάνει εξετάσεις (ή ακριβέστερα, test δεξιοτήτων με βάση τα πρότυπα του Διεθνούς Προγράμματος Αξιολόγησης Μαθητών PISA του ΟΟΣΑ) για όσους μαθητές επιθυμούν να φοιτήσουν στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια.

Ευρισκόμενοι ήδη στα μέσα Μαρτίου, προκύπτουν δύο βασικά προβλήματα σχετικά με τη συγκεκριμένη απόφαση: 1) Ο χρόνος που δίνεται στους ενδιαφερομένους να συμμετάσχουν στις διαδικασίες αξιολόγησης είναι περιορισμένος και 2) Μεταβάλλει τον προγραμματισμό και το σχεδιασμό σπουδών, όσων ήδη ευρίσκονται εντός Προτύπων Πειραματικών Γυμνασίων και είχαν εισαχθεί σε αυτά με διαφορετικό καθεστώς, το οποίο δεν περιελάμβανε εξετάσεις. Ως προς το πρώτο, είναι λογικό ότι θα ανέμενε κανείς αν μη τι άλλο, οι συγκεκριμένες αποφάσεις να είχαν γίνει γνωστές στους ενδιαφερόμενους τουλάχιστον με την έναρξη της σχολικής χρονιάς το Σεπτέμβριο και όχι την παρούσα στιγμή, κατά την οποία η σχολική χρονιά οδεύει ήδη προς την ολοκλήρωσή της. Ως προς το δεύτερο, όταν εισέλθει κανείς σε μια συγκεκριμένη εκπαιδευτική διαδικασία, είναι επίσης λογικό να αναμένει ότι θα την ολοκληρώσει, υπό το ίδιο καθεστώς το οποίο ίσχυε κατά το χρόνο εισαγωγής του σε αυτή. Να σημειωθεί ότι επί του συγκεκριμένου θέματος, υπάρχει Γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη, ο οποίος εκφράζει την άποψη ότι θα πρέπει να ισχύσουν οι μεταβατικές διατάξεις του προηγούμενου έτους και φέτος, για λόγους χρηστής διοίκησης και μη ανατροπής του προγραμματισμού σπουδών των μαθητών με βάση τα ισχύοντα κατά το χρόνο εισαγωγής των στο Πειραματικό Πρότυπο Γυμνάσιο.

Ο θεσμός λειτουργίας των Πειραματικών Πρότυπων Σχολείων, ενδεχομένως θα πρέπει να επανεξετασθεί συνολικά. Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να επανεξετασθούν οι πιθανά διακριτοί ρόλοι μεταξύ «Πειραματικών» και «Προτύπων» (δεδομένου ότι είναι σαφές πως πρόκειται για δύο θεσμούς με διαφορετικό χαρακτήρα και διαφορετική εκπαιδευτική στόχευση). Τέλος, θα πρέπει να επανεξετασθεί συνολικά και ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών σε αυτά, λαμβάνοντας υπόψη ότι η αριστεία δεν εξασφαλίζεται μόνο μέσω εξετάσεων και διαδικασιών αξιολόγησης (ειδικά σε ευαίσθητες ηλικίες όπως οι συγκεκριμένες) αλλά αποτελεί στόχο, ο οποίος απαιτεί ένα συνολικό σχεδιασμό δομής και λειτουργίας των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών θεσμών, τόσο σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής, όσο και σε επίπεδο ανθρωπίνου δυναμικού.

Κατόπιν τούτων,
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1.    Υπάρχει πρόθεση εκ μέρους του Υπουργείου να εξετασθεί η περίπτωση ισχύος μεταβατικών διατάξεων για την εφετινή σχολική χρονιά, λόγω της καθυστερημένης ενημέρωσης μαθητών και γονέων για το θέμα των εισαγωγικών εξετάσεων στα Πρότυπα Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια;
2.    Προτίθεστε να επανεξετάσετε συνολικά το θεσμικό πλαίσιο των Προτύπων Πειραματικών Γυμνασίων και Λυκείων, ξεκαθαρίζοντας αφ’ ενός τους διακριτούς ρόλους μεταξύ «Προτύπου» και «Πειραματικού» και αφ’ ετέρου το πλαίσιο εισαγωγής των μαθητών και συνολικής λειτουργίας των;



                                                                                   Ο Ερωτών  Βουλευτής   

            Γιάννης Πανούσης

  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου